បំរើបំរាស់ទ្រឹស្តីបទ វ្យ៉ែត
28/06/2009 2 មតិ
តាំងពីថ្នាក់ទី៨មក គឺយើងបានស្គាល់គ្រប់គ្នាហើយទ្រឹស្តីបទមួយនេះ ហើយក៏ងាយនឹងចងចាំដែរ
ពេលនេះខ្ញុំសូមលើកយកការប្រើប្រាស់ទ្រឹស្តីនេះខ្លះ ដើម្បីរំលឹកដល់លោកគ្រូអ្នកគ្រូដែលបានបង្រៀន
ខ្ញុំតាំងពីខ្ញុំជាសិស្សខ្ជិលមិនសូវអង្គុយនៅក្នុងថ្នាក់បានយូរដូចគេ រហូតបានបានរៀនសូត្រចូលចំនោម
នឹងគេបានខ្លះ(គេចទាត់បាល់ និងលេងហ្គេមពេក)។
យើងដឹងហើយថា បើមានសមីការដឹក្រេទី ដែល
មិនស្មើរសូន្យ
មានឬស២ នោះ
នោះយើងអាចស្រាយបញ្ជាក់បានថា ដែល
ហើយ
ជាចំនួនគត់ធម្មជាតិខុសពីសូន្យ។
សំរាយបញ្ជាក់
យើងទាញបាន
នោះគេទាញបានគោលដៅដែលចង់បានហើយគឺ (*)
លំហាត់អនវត្ត
១ គេអោយ ជាឬសរបស់សមីការ
។ចូររក
តាម (*) គេបាន ដែល
ពីនោះយើងអាចរកបាន
២ រកពហុធាដឺក្រេទី៧ មានមេគុណជាចំនួនគត់ហើយមានឬស
តាង នោះគេបាន
ជាឬសនៃសមីការ
តាម(*) គេបាន ដែល
ពីនោះគេបាន
ម្យ៉ាងទៀត
នោះ
ចឹងការរកពហុធានោះមិនមានការពិបាកទៀតទេ
លំហាត់ខាងក្រោមទុកជូនបងប្អូនភូមវើដប្រេសសាកល្បងកំលាំង៖
៣ ឧបមាថា ជាឬសនៃសមីការ
ចូរស្រាយថា
ដែល ជាចំនួនគត់ធម្មជាតិខុសពីសូន្យ ជាចំនួនគត់មិនចែកដាច់នឹង៥ទេ។
៤ ចូររកចំនួនគត់ធំបំផុតដែលមិនមានតំលៃធំជាង ។
សួរមួយទៅមើល សាយ័ន្ត តើ S1 និង S2 គណនាតាមវិធីណា ?
\[
S_1 = x_1 + x_2
\]
និង
\[
S_2 = x_{_1 }^2 + x_{_2 }^2
\] ហ្នឹងមិនមែន?
បើអញ្ចឹងមិនត្រូវគណនាតាមឌីសគ្រីមីណង់ដដែលទេអី?
Hi Thona ! now i have no computer so can’t often online or reply on time ! but i’ll try as i can. for S1 and S2 as U said. and want to find S1 and S2 when we know the equation it’s really need to find x1,x2 and this theory is not useful all time but it’s also a new idea to solve any exercises that related.